رموز کاميابي شما


 






 
مطالبي که مطالعه مي کنيد، رموز کاميابي را در مسيرهاي صعب العبور به شما نشان مي دهد و راه هاي ناهموار را براي شما هموار مي کند، البته اگر بخواهيد. چون نيک مي دانيم که هرگاه بخواهيد مي توانيد فعل خواستن را صرف کنيد.
اول: رمز کاميابي شما در اين است که عينک بدبيني را از روي چشم هاي تان برداريد. چرا فکر مي کنيد اطرافيان با شما دشمني دارند؟ اگر خوب فکر کنيد متوجه مي شويد که آنها در مواقع سختي هميشه همراه تان بوده اند و در رفع مشکلات به دادتان رسيده اند. پس حالا چه اتفاقي افتاده که ديگر به آنها اعتماد نداريد؟ آنها اگر کمي از شما فاصله گرفته اند به خاطر سوء تفاهماتي است که پيش آمده. بهتر است به جاي دوري کردن از جمع بنشينيد و راجع به مشکلات پيش آمده صحبت کنيد.
دوم: شما ذاتاً انسان مهربان و دلسوزي هستيد. اما يک ايراد کوچک بر شما وارد است و آن اينکه هيچ وقت احساسات دروني تان را بروز نمي دهيد. به زبان آوردن احساسات، چيزي از غرور و اعتبار شما نمي کاهد. مطمئن باشيد با بيان احساسات بيشتر از هميشه مي توانيد در دل دوستان تان جاي بگيريد. پس از همين حالا شروع کنيد!
سوم: بايد به خودتان افتخار کنيد. شما يک فرد نمونه هستيد که با حضورتان باعث دلگرمي خانواده مي شويد و اجازه نمي دهيد يک لحظه احساس غم به خودشان راه بدهند. به يقين يکي از اين دلايل اين است که هميشه به داشته هاي تان فکر کرده ايد. توجه به اين مسأله سبب مي شود که انسان کمتر دچار تشويش خاطر شود و بيشتر از زندگي لذت ببرد. اين را به ديگران هم بياموزيد.
چهارم: اگر مي خواهيد دوباره به آرامش برسيد. توقع تان را از سايرين کمتر کنيد، به هرحال هرکسي گرفتاري و مشکلات زندگي خودش را دارد و نمي تواند مدام اوامر شما را اجرا کند. به جاي اينکه زانوي غم بغل بگيريد و بگوييد ديگران دوستم ندارند، خودتان را عوض کنيد. با اين روشي که در پيش گرفته ايد، ممکن است که هيچ گاه روي آرامش را نبينيد.
پنجم: نبايد اين قدر بي گدار به آب بزنيد. از اين شاخه به آن شاخه پريدن، دردي را دوا نمي کند. براي نتيجه ي مثبت گرفتن در هر کاري، نياز به صبر و شکيبايي داريد. پس دست نگه داريد و براي انجام هرکاري جوانب آن را بطور کامل بسنجيد و بعد از اطمينان از حصول نتيجه ي مثبت به آن کار اقدام کنيد. در اين صورت خواهيد ديد که موفقيت نصيب تان مي شود.
ششم: مهرباني و ساده دلي شما زبانزد خاص و عام است. برخورد شما با اطرافيان تان به مرور موجب مي شود تا در دل همه جاي بگيريد. دلسوزي شما براي دوستان تان گاهي موجب توقعات نابجا از شما مي شود که بايد در اين مورد کمي محتاطانه رفتار کنيد. البته انعطاف پذيري تان در حل مشکلات به وجود آمده در زندگي، مي تواند راه گشا باشد.
هفتم: کمي از دنيا خيالي تان بيرون بياييد و واقعيت هاي اطراف تان را هم ببينيد. خيالبافي گاهي مي تواند به دنياي ماشيني رنگ و بوي لطيف تري بدهد، اما واقعي نيست. تعادل را هميشه حفظ کنيد تا بتوانيد تصميمات منطقي تري اتخاذ کنيد. زندگي آن قدرها هم که فکر مي کنيد، سخت نيست و ارزش جنگيدن را ندارد. گاهي بد نيست که انسان موافق با جريان رودخانه شنا کند.
هشتم: شور و اشتياق شما ستودني است. تصميم بزرگي که گرفته ايد مي تواند آينده ي شما را به نحو چشمگيري متحول کند. البته در اين راه مشکلات زيادي را متحمل مي شويد، اما ارزش تجربه کردن را دارد. در زندگي تنها به هدف پيش روي تان فکر کنيد و اين بسيار با ارزش است، اما بايد به اين مسأله هم توجه کنيد که گاهي هدف، وسيله را توجيه نمي کند. در واقع نبايد براي رسيدن به هدف تان به هرکاري دست بزنيد. بهتر است سنجيده تر عمل کنيد و مشورت با بزرگان را از ياد نبريد.
نهم: سکوت شما علامت رضايت است. اما هميشه از اين سکوت نمي توان نتيجه ي دلخواه را گرفت. بهتر است کمي هم با ديگران ارتباط کلامي برقرار کنيد و دايره ي دوستي تان را گسترش دهيد. البته به موقع و بجا صحبت کردن، از شما شخصيتي محبوب و قابل اعتماد ساخته است که اين مي تواند در آينده ي کاري و تحصيلي شما تأثيرات مثبتي داشته باشد.
دهم: زندگي را به خود سخت گرفته ايد.کمي هم به فکر آسايش و تفريح باشيد. همه ي انسان ها به کمي استراحت و دوري از مشغله ي کاري هم نياز دارند تا بتوانند در اين محيط براي ادامه ي راه زندگي به تجديد قوا بپردازند. اعضاي خانواده تان به حضور شما در کنارشان نيازمند هستند که اين امر با حذف بخشي از درگيري هاي روزمره تان امکان پذير خواهد بود.
يازدهم: اگر به مشکلي برخورده ايد، فکر نکنيد به آخر دنيا رسيده ايد. سنگ سخت، در جريان رودخانه ي زندگي صيقل داده مي شود. شادي هاي زودگذر در روحيه تان تأثير بسزايي دارد، ولي دائمي نيستند. با ايجاد انگيزه ي تحصيلي يا کاري در خود، از کسالت و خمودگي دوري کنيد.
دوازدهم: بهتر است براي کاري که قادر به انجام آن نيستيد، بي جهت قول ندهيد. اين کار شما را در بين دوستان و آشنايان بي اعتبار جلوه مي دهد. اگر قصد داريد. عزيزي را با دادن هديه شاد کنيد. لازم نيست حتماً هديه تان مادي و گران قيمت باشد. يک شاخه گل يا يک تشکر هم مي تواند براي او خوشايند باشد.
منبع: هفت روز زندگي شماره(90)